Főoldal Információ Akciós termékek Hírlevél Kosár Kapcsolat
Vakrámázott vászon képek
- Gustav Klimt (aranyozott)
- Gustav Klimt
- Claude Monet
- Alfred Sisley
- Vincent Van Gogh
- Csontváry Kosztka T.
- Munkácsy Mihály
- Magyar festők művei
- Marc Chagall
- Wassily Kandinsky
- Joan Miro
- Pierre-Auguste Renoir
- Camille Pissarro
- Tamara De Lempicka
- Paul Cezanne
- Amedeo Modigliani
- Pablo Picasso
- Toulouse-Lautrec
- Paul Gauguin
- Egon Schiele
- Edgar Degas
- Salvador Dali
- Alphonse Mucha
- Jan Vermeer
- M. C. Escher
- Vettriano
- Modern
- Festők 15-16. század
- Festők 17-18. század
- Festők 19-20. század
- Mediterrán hangulat
- Virágok, csendéletek
- Régi plakátok
- Absztrakt képek
- Többrészes vászonkép
Papírképek
- Gustav Klimt
- Claude Monet
- Alfred Sisley
- Vincent Van Gogh
- Pierre-Auguste Renoir
- Cezanne
- Schiele
- Chagall
- Klee
- Kandinsky
- Miro
- Tamara de Lempicka
- Pablo Picasso
- Toulouse-Lautrec
- Salvador Dali
- Alphonse Mucha
- Egyéb festők
- Magyar festészet
- Csontváry Kosztka T.
- Vettriano
- Egyéb
Bejelentkezés után veheti igénybe a szolgáltatást!
Gustav Klimt: ÉletfaGustav Klimt: Életfa
25400,- Ft
Mad DogsMad Dogs
20320,- Ft
Csontváry Kosztka Tivadar: Magányos cédrus, 1907Csontváry Kosztka Tivadar: Mag...
15240,- Ft

 

 

Art Deco


Az art déco az art décoratif francia kifejezés rövidítése, az 1920-as, 1930-as évek építészeti és iparművészeti irányzata, melynek hatásai ugyanakkor a festészetben, a szobrászatban és a filmművészetben is megmutatkoznak. Franciaországból indult el világhódító útjára, legnagyobb hatása az Amerikai Egyesült Államokban volt, de egész Európában, a Dél-afrikai Köztársaságban és Kínában is szerephez jutott.

 


Agatha Christie: Evil under the Sun (Poirot sorozat)
szobabelső art deco stílusban

A Christie filmadaptációk hűen tükrözik az art deco stílust. Az épületek és bútorok felsorakoztatása mellett azt is megmutatják, hogyan használták őket - az italos trolit, a metszett üveg parfümös üvegcséket és a lakkozott gyógyszeres dobozokat (arzénnal vagy hasonló halálos méreggel tömve). A falakon lévő képek és grafikák is a korabeli art deco stílust képviselik.

 

Az art deco eredete az art nouveau-hoz, a francia szecesszióhoz vezethető vissza, de magába olvasztotta az avantgárd irányzatok egy-egy jellegzetes elemét is: a konstruktivizmusból merítette a geometriai stilizációt, a futurizmusból a modern kor éltetését, a kubizmusból pedig a festészeti alapokat. További jelentős hatása volt az egyiptomi művészetnek is, amikor 1922-ben felfedezték Tutanhamon-sírját. Az art déco csúcspontja az 1925-ös párizsi világkiállítás, ettől kezdve rohamosan elterjedt a világ minden táján.

A nők leszorították mellüket, az ún. csőruhák jöttek divatba, melyek elfedték természetes idomaikat, a szoknyák viszont rövidültek. Hajukat rövidre nyírták, ún. bubifrizurát vágattak, ékszereik, öveik, cipőik is a stílushoz illeszkedtek. A stílus főként Greta Garbo hatására terjedt el. A 30-as években, a gazdasági világválság után előtérbe tört az aszimmetria, a frizurák is valamivel hosszabbak lettek. A férfidivatban jelentős változások ugyanakkor nem történtek.


A szecesszió organikus és hullámzó, kígyózó motívumaival ellentétben az art déco stílusát egyenes vonalak, geometriai tervezés jellemzi. A stílus a luxus és elegancia egyik kifejezője lett.




Tamara De Lempicka: Önarckép zöld Bugattival
vakrámás vászonképek
papírképek

Az art déco világának embereszménye egy teljesen egyéni, luxus életkörülményekre vágyakozó, a nagyvárosi életet kedvelő,  igazán sehová nem tartozó, magát mindenhol feltaláló, független személyiség. Ebben a korban született a legtöbb önarckép is a luxus életre utaló kellékekkel.

 

 

Tamara de Lempicka
Tamara de Lempicka's Art Deco portraits are known for mixing “lighting by Caravaggio, kubism by Fernand Léger and lipstick by Chanel,” and for radiating bisexual power.

Az egykori Tamara Gurwick-Gorska (1898 - 1980) gazdag lengyel anya és orosz apa gyermekeként született Varsóban. Az 1917-es forradalom miatt kényszerült először emigrációra: férjével, Tadeusz Lempickivel Párizsban telepedett le. Elsősorban kenyérkereseti megfontolásból kezdett el festeni, majd elvégezte az Académie de la Grande Chaumiere-t. Festészetét éppúgy befolyásolták kubista mesterei, mint gyermekkori emlékei a reneszánsz művészetről, valamint a Louvre-ban tett gyakori látogatások is, ahol a régi mesterek klasszikus egyszerűségét tanulmányozta. A kihívó ízlésű, kirívóan öltözködő de Lempicka egyhamar a dekadencia és a fényűzés jelképévé vált az 1920–30-as évek Párizsában.

 


Tamara de Lempicka: Zöld ruhás lány
vakrámás vászonképek
papírképek

 

De Lempicka szembeszökő festményei minden más művésznél jobban ragadták meg a modernizmus, a gépiesedés, az art deco szellemét, és fejezték ki a gazdagság és dekadencia kombinációját, ami annyira jellemezte a francia fővárost.

 

Tamara de Lempicka: La Dormeuse (Az alvó lány)
vakrámás vászonképek
papírképek

 

1925-re túl volt első önálló tárlatán Milánóban. Igazi femme fatale lehetett: kicsapongó életformát választott magának, a gazdag, öreg, arisztokrata férfiakat éppúgy elcsábította, mint a fiatal, jóképű fiúkat. Némely festménye félreérthetetlenül elárulja, hogy de Lempicka leplezetlenül biszexuális volt. De Lempicka egyik legjellegzetesebb női kliense La Salle grófnő, kora jól ismert társasági lénye volt, aki közel egy évig volt múzsája és kedvese.

 


Tamara De Lempicka: Pink kombiné
vakrámás vászonképek
papírképek

 

Tadeusz Lempicki egyre inkább árnyékba szorult ünnepelt felesége glamúros életében, akinek nőkhöz és férfiakhoz fűződő rengeteg kapcsolata tönkretették a házasságukat.

 


The Brilliance (Zöld szemű lány), 1932
vakrámás vászonképek
papírképek

 


Tamara de Lempicka: Kék ruhás hölgy gitárral
vakrámás vászonképek
papírképek

Számos festmény hátterét felhőkarcolók vagy geometriai alakzatok adják. De Lempicka gyakran drámaian világította meg szofisztikált, gyakran ezüstös vagy fémes színű szatén ruhát viselő modelljeit, és gyakran vágta le fejük búbját vagy cipőjük orrát, jelezve, hogy erős egyéniségük szétfeszíti a vászon kereteit.

1933-ban másodszor is férjhez ment, a gazdag Raoul Kuffner báróhoz. A házasság rangot és létbiztonságot egyaránt hozott, mégis a festőnő a harmincas évek közepére alkotói válságba és depresszióba zuhant. A megújulás reményében visszavonult egy toszkánai zárdába.

1939-ben a nácizmus elől vonult amerikai emigrációba, de itt töltött évtizedei alatt nem sikerült megismételnie háború előtti európai elismeréseit. Miután a hatvanas évek elején egy párizsi és New York-i kiállítása is megbukott, megfogadta, hogy soha többé nem állít ki. Végül, a hetvenes évek elejére fiatal galériatulajdonosok rávették egy újabb próbálkozásra, és a húszas-harmincas évekből összeszedett művei elnyerték a közönség tetszését.

 

 


Tamara De Lempicka: Csendélet kagylóval
vakrámás vászonképek
papírképek

 

 


Woman with Dove (Nő galambbal), 1931
vakrámás vászonképek
papírképek

 

 


Erté (1892-1990)
Romain de Tirtoff


Az orosz baletten és az Ermitázs gyűjteményén nevelkedett orosz származású művész 1912-ben Párizsba emigrált. Mestere Paul Poiret lett, aki később a Harper’s Bazaar-ba beajánlotta illusztrátornak. Több, mint 240 címlapot készített számukra.
A húszas években már kedvelt opera jelmeztervező volt. Világhírűvé mégsem jelmezeivel, hanem rajzaival vált. Képei az art deco valamennyi jellegzetességét felvonultatták. Kidolgozott, aprólékos tervei, illusztrációi olyan színeket és formákat jelenítettek meg, amelyek előtte soha senkinél nem voltak láthatóak.


A hatvanas években, amikor az art deco újra divatba jött, Erté rátalált az ősi kínai sokszorosítási technikára, a szerigráfiára. Rajzairól nem egyszerű, szokványos nyomatok készültek, hanem 15-24 különböző színű szitáról kerültek a papírra az árnyalatok, míg a végleges mű elkészült. Hosszú élete során folyamatosan dolgozott, ihletet az utazásaiból és a zenéből nyert.


 

 

 

 

Google

 

Megrendeléshez kérjük jelentkezzen be.
E-mail 
Jelszó 
Ön még nem regisztrált felhasználónk? Kérjük regisztráljon most!
Alphonse Mucha: Flowers: Carnation (Szegfű) Alphonse Mucha: Flowers: Carna...
3899,- Ft
Lucas: Meadow Poppies I. Lucas: Meadow Poppies I.
12065,- Ft
Mediterrán II. (részlet) I. Mediterrán II. (részlet) I.
17780,- Ft
Leonardo Da Vinci: Utolsó vacsora Leonardo Da Vinci: Utolsó vacs...
27940,- Ft
Gustav Klimt: The Kiss (A csók) Gustav Klimt: The Kiss (A csók...
17780,- Ft
The Billy Boys The Billy Boys
27940,- Ft
Tovább
Csontváry Kosztka Tivadar:  Süvöltőt leterítő ölyv (1893) Csontváry Kosztka Tivadar: Sü...
12700,- Ft
Csontváry 2017 falinaptár, 13 lapos Csontváry 2017 falinaptár, 13...
2540,- Ft
Mucha: Évszakok II. Nyár Mucha: Évszakok II. Nyár
12700,- Ft
Csontváry Kosztka Tivadar:  Tövisszúró gébics Csontváry Kosztka Tivadar: Tö...
12700,- Ft
Csontváry Kosztka Tivadar: Vihar a Hortobágyon Csontváry Kosztka Tivadar: Vih...
15240,- Ft
Vincent Van Gogh: Portrait of Dr. Gachet Vincent Van Gogh: Portrait of...
20320,- Ft
Tovább
Gustav Klimt
Szinyei, Lotz, Csontváry, Munkácsy, Rippl-Rónai
Mucha, Klimt, Monet...
Keretezett képek
Gustav Klimt Gustav Klimt
(1839-1906)

Klimt, Gustav, osztrák festőművész é...
Franz Marc Franz Marc
(1880-1916)

Marc, Franz, (1882-1916), német fest...
Henri Matisse Henri Matisse
(1869-1954)

Matisse, Henri, francia festő és gra...
Tovább
Reneszánsz művek Budapesten
Minden idők legdrágább festményei
Harmónikus otthon
Acculine Kft.
Vigens Kft.
Huawei UPS
Nosztalgia Kacatok Boltja
Hójelentés online
Webáruház készítés